今天要來介紹一首好聽的英文歌 Skinny Love

這首歌的原唱是Bon Iver

但小編是到Birdy翻唱過才知道這首歌的

Birdy的嗓音聽了真的會讓人起雞皮疙瘩

而且完全想不到她居然還不到20歲呢!!

birdy-skinny-love   

 

 

先來聽聽原版Bon Iver的

 

 

 

 

 skinnylove  
 

 

再來聽聽Birdy的版本

跟原版超不一樣的呢!!!

 

 

 

 真的每次聽都雞皮疙瘩掉滿地T__T

 

 

 

 

台灣的歌手王詩安也有翻唱過唷~

聽起來也很舒服

 20130807085134_tw_omg_news_665451  
 

 

 

 

 

 

分享歌詞給大家~

 

 

Skinny Love

 

作詞: justin vernon 作曲: justin vernon 中譯詞:姚謙

 

Come on skinny love just last the year 

那單薄的愛只存活了一年 

Pour a little salt we were never here 

若能調整一點滋味也不致於如此 

My, my, my, my, my, my, my, my, my, my, my 

我的心,我的愛... 

Staring at the sink of blood and crushed veneer 

滿眼荒涼的場景和斑斑血跡

 

 

I tell my love to wreck it all 

我想讓愛毀了一切就算了 

Cut all the ropes and let me fall 

解開了牽絆就此解脫 

My, my, my, my, my, my, my, my, my, my, my 

我的心,我的愛... 

Right at the moment this order's tall 

此刻竟是如此強烈

 

 

I told you to be patient 

我多希望你能耐心相待 

I told you to be fine 

也希望一切都美好 

I told you to be balanced 

渴望我們有平衡的關係 

I told you to be kind 

期待你對我好一點 

In the morning I'll be with you 

每個清晨讓我陪著你醒來 

But it will be a different kind

可惜真實的世界卻不是這樣 

I'll be holding all the tickets 

我付出了所有 

And you'll be owning all the fines 

你卻從不給我回報

 

 

Come on skinny love, what happened here? 

那單薄的愛淹沒了一切 

Suckle on the hope in light brassiere 

只剩絕望中的最後一絲氣息 

My, my, my, my, my, my, my, my my, my, my 

我的心,我的愛... 

Sullen load is full, so slow on the split 

裝滿了悲傷卻不捨破裂

 

 

I told you to be patient 

我多希望你能耐心相待 

I told you to be fine 

也盼望著一切都美好 

I told you to be balanced 

渴望著你我平衡的關係 

I told you to be kind 

期待你對我好一點 

Now all your love is wasted 

難道你給的愛都被浪費了 

Then now, who the hell was I?

在你心裡我放在什麼位置

Now I'm breaking at the britches

當我輸掉了一切

And at the end of all your lines

才知道對我是多不重要

 

 

Who will love you?

下一個會是誰會來愛你?

Who will fight?

她會贏得一切嗎?

Who will fall far behind?

還是如我一樣被甩在身後?

Come on skinny love!

那單薄的愛!

My, my, my, my, my 

我的心,我的愛...

My, my, my, my, my, my, my, my 

我的心,我的愛…

 

 

 

不知道大家比較喜歡哪個版本呢?

 

 

 

 

 

參考資料:

http://www.kkbox.com/tw/tc/song/oOu8S0bTKPl1ds2j1ds2j0PL-index.html

http://www.youtube.com/watch?v=Dz5s5C6sAt0

http://www.youtube.com/watch?v=aNzCDt2eidg

http://www.youtube.com/watch?v=81DINpa-lnE

 

 

多益高分證照|托福考試IELTS雅思GEPT中級檢定|SAT看電影學英文英美加留學代辦|遊學團日語會話JLPT檢定英文補習班菁英學員排課系統

 

多益考試補給站,譜出多益金色證照

 

arrow
arrow

    菁英台中校 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()