Kelly Clarkson

是《美國偶像》第一屆的比賽冠軍

在比賽期間以堅強的實力受到評審們的喜愛以及獲得觀眾投票冠軍

 

thumbnail  

 

這次要介紹她的單曲「Breakaway美夢成真

這張單曲打平Céline Dion 在成人抒情榜21周冠軍的歷史紀錄

專輯更是連續61周停留銷售榜前20名

是5年來第一位在銷售榜上長賣一年的歌手

也是告示牌專輯榜(The Billboard 200)史上第四張

可說是非常受歡迎 非常的厲害喔

 

 

 

Kelly Clarkson - Breakaway

 

Grew up in a small town
在一個小城鎮中成長

And when the rain would fall down
當雨落下時

I just stared out my window
我只是望著窗外

Dreaming of what could be
做著白日夢

And if I’d end up happy
如果我結束了快樂

I would pray (I would pray)
我會禱告 (我會禱告)

Trying hard to reach out
努力去伸展

But when I’d try to speak out
但是當我試著說出來

Felt like no one could hear me
感覺像是沒有人聽得到我

Wanted to belong here
想要屬於這裡

But something felt so wrong here
但是在這裡就是感到不對勁

So I pray (I would pray)
所以我禱告 (我會禱告)

I could breakaway
我可以脫離

[Chorus:]
I’ll spread my wings and I’ll learn how to fly
我將展開翅膀, 學習如何飛翔

I’ll do what it takes till I touch the sky
我將盡我所能, 直到接觸天空

I’ll make a wish
我將許願

Take a chance
把握機會

Make a change
徹底改變

And breakaway
然後脫離

Out of the darkness and into the sun
從黑暗之中進入陽光

But I won’t forget all the ones that I loved
但是我不會忘記所有我愛的人

I’ll take a risk
我將冒險

Take a chance
把握機會

Make a change
徹底改變

And breakaway
然後脫離

Wanna feel the warm breeze
想要感覺溫暖的微風

Sleep under a palm tree
在棕櫚樹下沉睡

Feel the rush of the ocean
感覺海浪的拍打

Get on board a fast train
搭上快速列車

Travel on a jet plane, far away (I will)
在火箭上漫遊, 遠遠地 (我將會)

And breakaway
然後脫離

[Chorus]

Buildings with a hundred floors
百層樓的建築

Swinging around revolving doors
隨著旋轉門轉動

Maybe I don’t know where they’ll take me but
也許我不知道他們將帶我到哪裡, 但是

Gotta keep moving on, moving on
我會持續地前進, 前進

Fly away, breakaway
遠走高飛, 脫離

I’ll spread my wings
我展開翅膀

And I’ll learn how to fly
學習如何飛翔

Though it’s not easy to tell you goodbye
雖然向你道別並不容易

I gotta take a risk
我必須冒險

Take a chance
把握機會

Make a change
徹底改變

And breakaway
然後脫離

Out of the darkness and into the sun
從黑暗中進入陽光

But I won’t forget the place I come from
但是我不會忘記故鄉

I gotta take a risk
我必須冒險

Take a chance
把握機會

Make a change
徹底改變

And breakaway, breakaway, breakaway
然後脫離, 脫離, 脫離

 

 

參考資料 http://zh.wikipedia.org/wiki/%E5%87%B1%E8%8E%89%C2%B7%E5%85%8B%E8%90%8A%E6%A3%AE

 

菁英國際菁英教育|上海托福|上海雅思|全民英檢|TOEIC|TOEFL|IELTS|SAT|美加留學|澳洲遊學|日本遊學|英美留學|英檢證照時代|菁英托福雅思|上海托福培训|上海雅思培训上海SAT上海SSAT

arrow
arrow
    全站熱搜

    菁英台中校 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()