20140310-1  

有時候其實我們要的不多,只希望對方能說點什麼,不管是什麼都好......

今天介紹的歌曲是 A Great Big World Christina Aguilera 一起合作的歌曲 Say Something 

不管是旋律,或是歌詞,甚至是MV都走簡單路線,越聽越想哭,很美很感傷 

 

 

Lyrics


Say something, I'm giving up on you.
I'll be the one, if you want me to.
Anywhere, I would've followed you.
Say something, I'm giving up on you.

說些什麼 當我對你不再抱有任何期望
如果你希望的話 我願意成為你的唯一
曾經天涯海角 我都願意無悔跟隨
說些什麼當我對你不再抱有任何期望


And I am feeling so small.
It was over my head
I know nothing at all.

我是如此的渺小
一切如此的深奧
我又何其的無知


And I will stumble and fall.
I'm still learning to love
Just starting to crawl.

儘管我一次又一次的跌倒
但我仍在學習如何去愛
即使爬行仍不願退縮


Say something, I'm giving up on you.
I'm sorry that I couldn't get to you.
Anywhere, I would've followed you.
Say something, I'm giving up on you.

說些什麼當我對你不再抱有任何期望
我很抱歉 我無法陪伴你
曾經天涯海角 我都願意無悔跟隨
說些什麼當我對你不再抱有任何期望


And I will swallow my pride.
You're the one that I love
And I'm saying goodbye.

我願意吞下我所有的尊嚴
你仍是我一生的摯愛
但我還是得輕輕地說聲再見


Say something, I'm giving up on you.
And I'm sorry that I couldn't get to you.
And anywhere, I would have followed you.
Oh-oh-oh-oh say something, I'm giving up on you.

說些什麼 當我對你不再抱有任何期望
我很抱歉 我無法陪伴你
曾經天涯海角 我都願意無悔跟隨
求求你說點什麼 當我對你不再抱有任何期望


Say something, I'm giving up on you.
Say something...

說些什麼當我對你不再抱有任何期望
說點什麼吧...

 


Glossary


Give up on sb.【口】不再相信某人;對某人失望

Quote: Give up on someone means that you are strong enough to let him go.


Over one’s head 難以理解;超出某人理解範圍


Stumble (v.) 絆腳;踉蹌

Vic stumbled over the step as he came in.

Vic進來時在台階上絆了一下。


Crawl (v.) 爬行;緩慢的前進

He watched the baby crawl across the room.

他看著嬰兒從房間這邊爬到那邊。


Get to sb.【口】陪伴某人

 

Swallow (v.) 吞下;抑制

She swallowed her displeasure and smiled.

她抑制自己的不快樂, 強顏歡笑。


Pride (n.) 自尊

His pride was cut to the quick.

他的自尊心受到極大傷害。

 

最後附上,AMA 2013 大獎上現場演唱的版本,小編可是邊聽邊起雞皮疙瘩呢

20140310-2   

放棄追求、放下傷痛,不是認輸、也不是不愛,而是勇敢的說拜拜。
勇敢的不讓自己的心繼續受傷 

 

 

快速撥打英文突飛猛進專線

多益證照|托福考試IELTS雅思GEPT中級檢定|SAT遊學團日語會話英文補習班

arrow
arrow

    菁英台中校 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()